Allmänna & Köpvillkor

Dessa villkor gäller mellan dig som kund och Fratelli di pasta AB, org. nr 559276-1885, vid order och inköp av produkter på robertos.se.

När du godkänner beställningen betyder det att du accepterar Robertos.se köpvillkor och samtycker till att registrera din personliga information i vårt kundregister.

Läs texten nedan noggrant

Leveransvillkor

Leveranstiden är 2,5 veckor från och med att du har lagt beställningen.

Vi står för fraktkostnaderna.

Frågor angående din leverans såsom spårning av din order, kontakta oss via mail  online-shop@robertos.se

När din beställning är slutfört kommer du få ett aviseringsmail med din
orderinformation.

Paket som ej hämtas ut inom 14 (fjorton) dagar återsänds till Fratelli di
pasta AB. Om detta sker kommer kunden att debiteras mot en avgift 300 kr (SEK) per paket.


Paket som en hämtats ut omfattas inte av ångerrätten.

Betalningsmetoder

Fratelli di pasta AB erbjuder dig säker kortbetalning med Stripe Visa, där du smidigt och enkelt kan betala med ditt bankkort. Det tillkommer inte några kortavgifter.

Ångerrätt

Som kund har du rätt att utöva ångerrätten inom 14 dagar från mottagandet av produkten enligt lagen om distansavtal. Observera att, vid köp av livsmedel från Robertos.se gäller inte ångerrätten eller vid köp av varor med bruten försegling. Detta på grund av hygien- och hälsoskäl om försegling brutits av kund. 

Som kund är du ansvarig för att betala returfraktavgiften med ångerrätt. Kontakta oss via e-post för att utöva ångerrätten. Eller fyll i ångerformuläret på Konsumentverkets webbplats.

www.Konsumentverket.se 

Återbetalning

Sker inom fjorton dagar från det datum då vi mottar e-posten. Observera att vi återbetalar efter mottagandet av varorna.

Reklamationsrätt 

Enligt konsumentskyddslagstiftning har du tre års reklamationsrätt för de varor du handlat hos oss på Robertos.se. Reklamationsrätten beskriver i lag att rätten täcker varor som är felaktiga. 

Vid fel i den beställda produkten som du vill göra anspråk på, ska du kontakta oss via Mail till online-shop@robertos.se som anges så snart som möjligt efter att felet upptäcktes. 

Vid fel av vara kan du behöva tillfälligt betala returavgiften, som vi kompenserar dig för när vi mottagit och godkänt felet på varan. 

I enlighet med konsumentskyddslagstiftningen kompenserar vi dig för den reklamerade varan. Robertos.se har rätt att avhjälpa felet om möjligt i första skede. Annars levereras en ny vara. Alternativt återbetalning. 

Robertos.se kan avslå ditt klagomål om vi anser att det inte finns några problem med produkten.